fredag 10 juli 2009

Sur

Kolla på Piff! Visst ser hon elak ut?! Just precixen vad hon var idag. Superelak. Dum. Jag blev tvärsur på henne. Jag hade tillbringat en bra stund med att smyga på henne. I all vänskaplighet naturligtvis. Till slut ville jag förstås skoja litet med henne. Men se då åkte jag på en fet tass rakt i nosen. Jag tyckte att det var högst okamratligt, och det jamade jag högt och ljudligt för henne medan jag gick över gården. Dessutom...jag kan inte svära på det, men jag tyckte att matte stod och skrattade innanför fönstret. Fast det kan ju inte varit åt mig i alla fall... Dessutom har jag haft anledning att klaga på matransonen igen. Hoppas någon snart kan uppfinna "slut-på-maten-varnaren" jag jamade om igår. Gång på gång måste jag tassa till Piffs och Puffs matskålar. I min skål hamnar alltid maten i en oätlig ring vid kanterna. Förstår inte varför det aldrig är så i deras skålar? Nu ska det i alla fall bli helg igen. Då brukar matte ha litet mer tid, så förhoppningsvis kommer matpåfyllningen fungera bättre då. Hoppas ni får nog med mat och får behålla pälsarna torra, så tassas vi på måndag!

6 kommentarer:

  1. Men nu får hon väl ändå ta och kamma pälsen! Inte lite du får finna dig i, på ditt revir som du lånat ut också. Självklart var det inte dig din matte skrattade åt, hon vet nog bättre än så. Angående matransonerna så kan jag bara hålla med. Även min mat hamnar i en underlig ring runt kanterna. Det måste vara för det är sån här sen-i-år mat. Vi får komma på något sätt att motverka detta. Tassen.

    SvaraRadera
  2. Matte brukar skaka på skålen, men det går jag inte på. Jag vill ha NYUPPHÄLLD mat. Känns ändå bra att få veta att jag inte är ensam om problemet. *high tass*

    SvaraRadera
  3. Vi får demonstrera mot "elaka kattskrällen, hånskrattande mattar och taskig mat"!

    Vi stöttar dig, kompis! Det vet du!
    *kurr!*

    SvaraRadera
  4. Känns bra ända ut i svanstippen...*kurrar tillbaks*

    SvaraRadera
  5. Sätt ner tassen och jama ifrån Gustav!
    Du ska inte behöva finna dig i vad som helst!
    *uppmuntrartass*

    SvaraRadera
  6. Okej...sätter i tassen så klorna fastnar..nu får det va' nog! *tack-tass*

    SvaraRadera