måndag 1 juni 2009

Har det så bra

Vad säger ni, har jag inte hittat den mest perfekta platsen att vila på när det är så här varmt? Härlig skugga under ormbunkarnas sakta vajande. Mjukt och skönt underlag i det långa gräset. Just nu är det en idealtillvaro, vet inte nåt jag kan klaga på.
Även helgen har varit precis som jag vill ha den. Har förstås varit ute mesta tiden. Matte har ställt ut både mat och vatten på altanen, så jag har full frihet så att jama.
Nu ska jag tassa över och se hur ni andra har det här...

6 kommentarer:

  1. mjau, jag måste ju jama att jag blir lite avundsjuk faktiskt - det där ser mycket skönare ut än under mitt paraply.

    SvaraRadera
  2. Jag blir också avundsjuk. Du har ju verkligen hittat en drömplats. Ska genast jama åt husse att börja odla ormbunkar. Fast *ahem* är det inte många såna där fäschtingar i det höga gräset? *lyfter oroat på tassen*

    SvaraRadera
  3. MAYA: Nästan så jag blir avundsjuk på mig själv...fast du har det skönt du med...

    SIPPO: Nädå, såna får jag bara när jag är mot ån till. Här på mitt allra närmaste område har vi aldrig sett någon fästing. Matte tror att det beror på att vi bor på så nära stranden. Fast jag får ju sprut i nacken. *suck*

    SvaraRadera
  4. Önskar vi hade en sådan plats i vår tomt, men gräset är nysått och gammelhusse har inte hunnit anlägga något skuggställe än. Men grannen har ett jättebra ställe där jag och Sixten ligger jämt, och nu har han en massa granris som är roligt att urforska med. matte har lovat bilder på bloggen kommande helg på detta. Tass/Puma

    SvaraRadera
  5. åh det ser helt underbart ut. Du har de riktigt bra Gustav!

    SvaraRadera
  6. PUME: Jag jamar varmt för ormbunkar, finns inget bättre att svalka sig under på sommaren. Jama vidare till din gammelhusse. Ska bli spännande att se vad du har för braigt liggställe. Tassen!
    NEA: Bara att hålla me'

    SvaraRadera