fredag 29 maj 2009

Matte kom hem med blommor i skojiga påsar. Måste genast provliggas i. Det är något väldigt lockande med en tom papperspåse. Den här kändes precis lagom för min kropp, så jag låg där en lång stund och mådde alldeles prima...
...ända tills Puff kom tassande och satte sig i hörnet och stirrade provocerande på mig. Förstörde hela nöjet för mig, kan jag jama.
Sa åt henne att ge sig iväg, men inte brydde hon sig om det.
Då hade jag ingen lust att vara kvar.
Förresten hade jag bott färdigt i påsen.
Piff var inte sen att utnyttja situationen. Jag hade knappt hunnit få ut svanstippen innan hon skulle provligga där inne.
Puff gav sig iväg, hon var väl nöjd med att ha fått mig därifrån.
Efter det gick jag till favoritgrannen, och höll honom sällskap i flera timmar. Tror faktiskt jag tog en liten lur på hans mjuka, sköna kudde också. Där är det i alla fall garanterat både Piff- och Puff-fritt.
När jag kom ut igen var Piff ute. Kände för att leka litet med henne, sådär som jag sett att hon och Puff gör. Så jag jagade henne, bara litet, men katten också, vilken liv det blev. Hon jamade så det hördes till grannbyn, det är jag säker på. Jag tyckte det var aningen pinsamt, och gick och lade mig på några överblivna plank och kopplade av i solen.
Ha det jamans bra i helgen så tassas vi på måndag!

8 kommentarer:

  1. Så oschyssta dom är, dom där Piff-Puffarna mot dej. Du får snart ta och fräsa i på skarpen åt dom. Så där ska dom väl inte behandla en värdig karl som dej!
    *tass* vännen - jag håller på dej - hela vägen! Ha en jamarns helg så hörs vi snart igen

    SvaraRadera
  2. Det är bara så himla svårt att fräsa ifrån...det ligger liksom inte för mig...men du är snäll i alla fall...tassen tillbaka!!!

    SvaraRadera
  3. Jag håller med om att det är skönt att ligga i papperpåsarna. Fast det är inget skoj när påsen anfaller mig förstås. Jag känner igen det där med Piff. Ibland jamar Snuffe om misshandel bara för jag råkade bit honom i örat en gång. *fnys* Vi har det då inte lätt som säkerhetskatter.

    SvaraRadera
  4. Just precis! Riktiga veklingar är dom! Vi kanske är brorsor du och jag??? Helgtass!

    SvaraRadera
  5. Men vilka taskmörtar de är de där piffiga puffarna!Kan de inte låta dig leka klart först innan de kommer smygande med sina avundsjuka beteenden?! Så där gör ingen värdig katt minsann! DU är däremot en värdig katt, som inte spöar kattskiten ur dem! I stället gick dina stolta tass-steg till din favoritgranne! Du är en HJÄLTE!

    Trevlig tasshelg!

    SvaraRadera
  6. Hjälte? Moi? *rodnar på hela nosen* Det finns dom som kallar mig fegis...men tack så mycket *stramar upp mig*...Nu tassar jag ut med hög svansföring! En god helg önskas er med!

    SvaraRadera
  7. Då kanske katten kan förklara hur man ligger och sover i de mest besynnerliga ryggbrytande ställningar som katt, utan att till synes få ont nånstans?

    SvaraRadera
  8. Hemligheten heter Cat Gong. Alltså Total Avslappning i alla muskler. Tror att ni tvåbeningar är kassa på det. Man måste vara TOTALMJUK. Träna på det!

    SvaraRadera