torsdag 4 juni 2009

I avvaktan på blåsslut

Vet ni vad, det blåser där ute så jag har tappat lusten att patrullera. Har ändå kämpat på i perioder, men återhämtning inomhus har varit av nöden. Piff har varit helt ense med mig. Vi har båda tagit vår tillflykt till altanen, i väntan på att någon ska uppmärksamma vår pälsblåsta situation.

I avvaktan på att det ska bli normal uteluft har jag passat på att i en avslappnad ställning fundera ut strategier för kommande dagars arbete. Det ser kanske ut som om jag sover, men det vet ju alla, att katten alltid har en kanal i skallen i full verksamhet.

Som det verkar nu, har jag redan gjort kväll. Har den fördelen att jag kan sätta igång riktigt tidigt i morgon bitti, då blåser det nog inte så mycket. Måste bara klura ut hur jag ska få upp matte litet tidigare. Hon brukar inte vara så samarbetsvillig. Husse är ännu värre, han till och med kan säga oartiga saker till mig. Nåjam, det löser sig säkert.

5 kommentarer:

  1. Huja, här blåser det och regnar oxå. Jag har krypit under täcket och tänker inte gå ut. Igår kväll hade vi en obehaglig överraskning, hela huset skakade! Dom sa att det var nån jordbävning eller nåt sånt. Det låter otäckt.

    SvaraRadera
  2. Det var det värstaste...jordbävning vill jag inte ha...när man tassar omkring ska marken hålla sig helt stilla. Du gör absolut rätt i att ligga under täcket...ha det varm o gött!

    SvaraRadera
  3. Blev hemskt nyfis på vad de e för spännande som skall hända i morgon.. kan du inte ge en liten tasstråd?

    SvaraRadera
  4. Det har varit samma väder som jag har haft. Massa med pälsblåst och så ramlar det ner blött från himlen. *mutter* Du får skicka husse på charmkurs i nån urskog. Man ska inte säga oartiga saker till sin katt, även om vi kanske vill gå ut innan tuppen vaknat. *tass*

    SvaraRadera
  5. NEA: Nu vet du...

    SIPPO: En charmkurs skulle definitivt behövas, men frågan är var jag hittar urskogen??? *funderar skarpt*

    SvaraRadera