måndag 8 juni 2009

Min braiga helg

Jaha, så har man firat sin födelsedag för första gången. Fast jag är ju förstås inte 1 år, det ska vara en nolla efter också. Så det var verkligen på tiden att jag fick ha litet party här hemma.
Började mitt firande redan natten innan med att vara ute på vift till frampå morgonkulan.
Man kan säga att mitt firande i huvudsak företogs utomhus. Inga problem, tack vare att allt blött stannade kvar där uppe. Skönt.
Tog en lång siesta på favoritgrannens altan. Han har också en soffa där, precis som jag. Jag är alltid välkommen att hälsa på har han sagt många gånger. Mycket trevligt med såna grannar.
Till middagen kom jag hem i alla fall, och då vankandes det en riktigt god färsk strömming. Blev hög partystämning hos oss katter. Ja, de andra fick också vara med på mitt kalas.
Dagen avslutades med att jag kröp ner i mattes säng, och där låg jag kvar hela natten. Eftersom varken Piff eller Puff vågade sig dit då, var det en perfekt avslutning på en fin dag.
Även söndagen blev helt okej. Matte och husse var borta ett tag, för de skulle rösta. På Kattpartiet tror jag. De som ska jobba för att alla katter ska ha det bra överallt. Hoppas de får mycket att jama till om.
Sedan planterade matte blommor hela dagen. Bara bra, det betyder många fina skuggplatser för mig.
Fick faktiskt litet strömming till middag då också, för vi orkade inte äta upp alla dagen innan.
Nu har jag tillsammans med min sekreterare tassat ner dess rader. Dags att ge sig iväg på kvällens inspektion runt Mitt Område. Man måste ständigt markera gränserna, så ingen tar sig friheter.

3 kommentarer:

  1. Låter som att du har haft en perfekt födelsedag. Du är en hygglig kisse som lät dom andra få komma på festen. *tassdunk* Snäll granne har du också, som har en soffa framme åt dig. Det låter som paradiset.
    Husse var faktiskt också och röstade. Jag tror likt dig, att husse röstade på kattpartiet. Vad annars skulle han rösta på?
    *partytass*

    SvaraRadera
  2. Ser ut som en riktigt perfekt helg med mycket firande. Vad skönt att du har en sån bra granne, annars hör man ju så mycket klagande hela tiden ifrån grannar som blir störda av oss katter hela tiden...men det märks att din granne tycker om katter

    SvaraRadera
  3. SIPPO: Jag har nog världens snällaste granne. Det är nästan mitt andra hem. Fast du har ju också gott om klimänniskor runt omkring verkar det som. Vi har det nog bra, du och jag! *tassen!*
    MAYA: Matte påstår också det, att det finns dom som inte gillar katter. Själv har jag svårt att förstå att någon kan bli störd av mig. Tur att det inte finns någon sådan hemsking här *ryser*

    SvaraRadera