tisdag 2 juni 2009

Mysko nyordning

Idag hade matte gjort något märkligt när jag glad i hågen kom tassande efter en liten förmiddagslur inne i min säng.
Min utgång till trädgården var blockerad av ett nät! Försökte snirkla mig ut mellan blommorna...
...nähä, det gick inte...
Provade bakom skräpkorgen...
Kan man hoppa över, tro??
Helt hopplöst...
Jag ger upp...
Fast matte släppte ut mig sedan, det måste medges.
Allt detta krångel bara för att Puff tydligen ska få vara på altanen. Tycker inte det är någon vidare bra idé. Det får bli på ett villkor. Att det är öppet där på kvällarna så jag kan sova där efter avslutat nattjobb.

5 kommentarer:

  1. Välkommen till nätklubben. Det var när jag rymde över husses nät för femtielvte gången, som han utnämnde mig till commandokatt. *minns* Testa att klättra över nätet istället för att hoppa. Om det känns hopplöst så att säga. *mjurr, mjurr*

    SvaraRadera
  2. Aha! Då kanske jag OCKSÅ kan bli commandokatt *myser* Det har jag längtat efter länge. Låter så tufft. Problemet är bara att just nu är nätet rullat åt sidan. Men nästa gång det är uppe ska jag testa det ditt förslag. Tack för tipset! *hederstass*

    SvaraRadera
  3. Häftigt snart känner jag alltså två milikattisar!!!
    Det där nätet känns inte något vidare... bättre att sätta Puffen i en bur så att du kan gå och komma som du vill...

    SvaraRadera
  4. Åh så stilig herre! :) om intresset finns: besök gärna oss på kattbilder.se där kan du skapa eget album och ladda upp massvis med bilder samt surfa runt bland andras! må så gott. Mvh Linda

    SvaraRadera
  5. MAYA: En mycket tilltalande tanke...Puff i en bur...där kunde hon gott sitta för jämnan, det skulle va' skönt. Fast jag skulle få ont i öronen på allt hennes gnäll...
    ANONYM: Stilig, det gillar jag. Ska tassa över och kolla på kompisar...

    SvaraRadera