fredag 5 juni 2009

Nu har jag bestämt mig

Det har funnits en tråkig detalj i mitt liv. Jag har inte haft någon födelsedag att fira. Både Piff och Puff har fått ha kalas och mumsa i sig godsaker på sin födelsedag. Ja, de fyller ju år samma dag. Men jag då? Ingen vet när jag kom ut ur min mamma. Därför har jag nu beslutat att jag ska ha en egen kalasdag. Och den dagen är i morgon! Den 6:e juni ska vara min dag. Då ska jag bli uppvaktad, en massa flaggor ska hissas och svansar stå rätt upp. Och så ska jag få något extrasmarrigt till både frukost, lunch och middag. Jag ska få trampa så mycket jag vill på husses mage, och inget blött ska komma ner där ute. För i morgon blir jag jubilar! Jag fyller nämligen 10 år!!! Fast ingen kan tro att jag är så ...hmpf...mogen. Idag, till exempel, satte jag nytt hastighetsrekord staketet-in i grannens garage. Gjorde även några tjusiga trädrusningar strax därpå, innan jag lätt som en plätt skuttade över det höga staketet igen. På förmiddagen blev jag riktigt sur på matte. Kom in bara för att få litet i magen. I stället fick jag nåt särdeles äckligt sprutat i nacken. Inte det gamla vanliga. Det här var nån slags maskmedel. Jätteblött. Har fortfarande inte torkat. Och matte har hotat med att jag inte får sova hos henne i natt. Men okej, jag får väl ta motgångar idag, för i morgon ska det inte finnas ett moln på min himmel. På måndag ska jag jama om hur uppvaktad jag har blivit. Hoppas ni får det bra i helgen, även om ni inte har någon kalasdag! Vi tassas!

Här har jag nyss blivit sprutad och är sur.

11 kommentarer:

  1. Grattis på fölsedan. Hoppas du får en under bar dag!

    Har skrivit en liten hyllning på min blogg till alla bloggkatter så här på kattionaldagen.

    Du Gustav kan du fråga din matte vad det var för medel mot mask som du fick sprutat i nacken? Det lät som något bra alternativ till katter som hatar att svälja piller ju.

    Tass Gustav!

    SvaraRadera
  2. Hurrjam! Ett stort grattis till dig Gustav!
    Nu ska jag vifta extra mycket med svansen till din ära. *viftar hysteriskt* Med tanke på hur spänstig du är, så tror nog alla att du fortfarande är en liten kattunge. *fniss*

    SvaraRadera
  3. Grattis grattis, tänk att en sådan stilig katt och åppnått en sådan ålder.

    SvaraRadera
  4. Hurra hurra hurra för fina Gustav ida'!

    SvaraRadera
  5. NEA, SIPPO, LINDIUS OCH LINNÉA...tackar så förjamat mycket för uppvaktningen...det känns riktigt bra att fylla tio år...ska tassa ner på måndag mer om min dag, men jag kan avslöja redan nu att det har varit en riktig kalasdag!!! Tasstack på er allihop!

    SvaraRadera
  6. Kattionaldag, Gustavs födelsedag och inte nog med det... Gustav har jamsdag också...eller namnsdag som tvåbeningarna säger. Kattis och Kurraa!
    Svansvift och tass från Liza.

    SvaraRadera
  7. Grattis! 10år är väldigt speciellt att fylla. Det gjorde jag med i februari, så vi är ju lika mogna och snabba då. Svans salut och tass/Sixten

    SvaraRadera
  8. LIZA: Ja visst så är det...den här dagen HETER Gustav...Det är litet konstigt att ha fått en dag uppkallad efter sig, men kul förstås. Tack för vift och tass!
    SIXTEN: Då vet du precis hur erfaren man känner sig nu...rätt perfekt ålder faktiskt...och tack, tack!

    SvaraRadera
  9. Hurrjam, hurrjam, hurrjam! Grattis på din födelsedag, Gustav! Du har verkligen valt en bra dag att fylla på... hela landet flaggar för dig och det är fest överallt. Hoppas att du fick en riktigt bra dag med tonfisktårta och massor av krongrädde!

    Varma tassar från Aragorn, Imma och Rufus.

    SvaraRadera
  10. Idag är ingen vanlig dag! För det är Gustavs födelsedag. HURRJAM, HURRJAM, HURRJAM
    Många nosbuffar och svanskramar till dej

    SvaraRadera
  11. Tasstack även till KLOSTERKATTERNA och MAYA!
    *viftar glatt på morrhåren*

    SvaraRadera