tisdag 9 juni 2009

Man får vänta och vänta

Ibland tycker jag att livet bara består av väntan.

Väntan på att matte ska bli färdig med att hälla vatten på blommor.

Väntan på hon nån gång ska bli klar med klippsaxen. Tunnan måste vara överfull som hon håller på.

Här finns en dörr, matte! Jag är hungrig! Väntar och väntar...ska hon aldrig fatta något???

Och när man äntligen får komma in, vad händer??? Väntan på mat, förstås!
Och allt detta utan ett klagande jam över mina morrhår. Ibland överraskar jag till och med mig själv...

2 kommentarer:

  1. Det visar ju att vi katter har en ängels tålamod. Tänk om våra människor skulle få vänta lika mycket, dom skulle ju bli tokiga.
    *tass*

    SvaraRadera
  2. Vilket tålamod du har!
    Vore det min människa så skulle hon ha blivit tokig för länge sen. Hon har kattsolut noll tålamod! *tass*

    SvaraRadera