söndag 28 juni 2009

Äntligen normalt igen

Började nästan fundera på att anställa en ny sekreterare, men nu verkar det som om det äntligen ska bli ordning på min matte igen. Det har verkligen varit si och så med den saken. Ett tag rymde hon till och med hemifrån och bodde i något sjukt hus. Som tur var hittade inte husse på såna dumheter. Fick förstås undervisa honom i ett och annat när vi var ensamma, men han var rätt bra på att hälla upp mat. Tror faktiskt att han till och med fyllde skålarna oftare än matte brukar.
Har umgåtts mycket med min favoritgranne. Som vanligt varje sommar tycker han att jag börjar se för smal ut, så han bjuder på olika godsaker när jag tassar dit. Och så kliar han mig jättemycket på magen. Ovanligt sympatisk tvåbening.
Annars är jag ute nästan jämt nu. Var jättelänge sedan jag sov inne en natt. Finns inget mer stimulerande än nattarbete. Hela kroppen blir alldeles orolig om jag inte får tassa ut och spana i mörkret.
Piff får bara vara ute på dagarna, så på natten har jag ingen att ta hänsyn till, förjamat skönt. Vi står annars på någorlunda god tass med varann, Piff och jag. Ibland får jag lust att skoja med henne litet, så jag smyger på henne och gör ett låtsasanfall. Bara på kul, förstås. Men hon har ingen humor alls. Fräser och höjer tassen. Högst onödigt. Så hon får sitta där och ha tråkigt utan lekkompis, för jag tassar förstås iväg.
Har fått nytt sprut i nacken, för matte hittade någon som suttit och käkat på mig så att den fått en jättetjock mage. Hon slängde den i toaletten. Nåjam, går väl an så länge hon inte slänger mig där.
Gissar att alla mina kompisar också försöker hitta skugga nu. Jag hittade ett perfekt ställe idag, under mattes långa kjol. Åtminstone var det perfekt ända tills hon flyttade på sig. Hon kunde gott stannat kvar på platsen en stund för min skull. Med den lilla päls hon har är det inte ett dugg synd om henne.
Ett inte fullt så perfekt ställe...

5 kommentarer:

  1. Välkommen hem igen kompis! Undrade just om din sekreterare hade rymt fältet. Tur att din husse förstod sin plats i huset och fyllde din matskål ordentligt. Det behövs när man saknar sin människa. Du kan inte be din sympatiske granne att hålla i kurser där man får lära sig att behandla katter snällt? Det skulle vara en bra idé tycker jag. Piff kommer nog inse en dag att det är rätt skoj med lekanfall. Fast tjejer kan ju vara lite tröga i huvudet, som husse säger. Fast då åker han på stryk. *hehe*
    Håll dig borta från toalettstolen nu fall matte skulle råka ta fel på dig och en tjockmage. Att bada i toan är inte att rekommendera, hälsar Snuffe.

    SvaraRadera
  2. Ska jama min granne och fråga. Jag tycker gott han kunde ta på sig det, för han har inte så mycket att göra annars. Bara åker runt på en mojäng och klipper gräs.
    Ska akta mig noga för toalettstolen som du jamar. Stackars Snuffe, som tydligen har testat...

    SvaraRadera
  3. Gu, va skönt att höra att du är tillbaka igen! Det har varit tomt efter dej! Äntligen är ordningen återställd. Tycker som sagt var inte om förändringar....*tass kompis*

    SvaraRadera
  4. Skönt att du är här igen. Bloggen har inte varit sig lik utan dig kompis!
    Skuggan under kjolen har jag också provat. Men mamma förstörde det direkt genom att köra iväg mig. Hon klagade på att jag var varm. Ja, vad tror hon att jag sökte efter skugga för? För att jag frös? Hon är verkligen underlig ibland min människa.
    Jama din människa att hon är försiktig nu. Så hon slipper det där sjuka huset.
    Tassa lugnt!

    SvaraRadera
  5. MAYA: Nä, förändringar vill vi inte ha. Vi katter kräver ordning och reda och var sak på sin plats...*tassen till dig*
    BABSAN: Man blir aldrig klok på människorna, dom är inte alls lika logiska som katter. Har jamat till matte att hon ska vara hemma hos mig alla dagar i fortsättningen. *tass!*

    SvaraRadera