onsdag 3 juni 2009

Obehaglig överraskning

Igår kväll fick jag en riktigt otrevlig överraskning. För bara någon dag sedan jamade jag om hur idealisk tillvaron var just nu, bland annat på grund av frånvaron av inkräktare. Den frånvaron är det slut på nu, kan jag jama. Igår kom det en mycket otrevlig typ tassandes in i min trädgård! Innanför staketet!
Bättre fly än illa fäkta, tänkte jag, och tog min tillflykt till altanen. Väl där utstötte jag de hemskaste varningsropen jag kan. Ingen effekt alls kunde noteras hos inkräktaren, däremot kom matte rusandes ut på altanen. Då fick han eld i baken, minsann! Matte tog upp mig och så gick vi in. Berättade för henne vilken jobbig upplevelse jag haft. Vetskapen om att denne Någon tassar omkring här lägger viss sordin på förväntningarna på kvällens arbete.
Däremot har mitt dagjobb varit mycket lyckosamt idag. Har fångat mig en rejäl kaninstek, som jag stolt fraktade till mitt förråd under vedboden. Så det är inte bara elände.
Ett annat plus är min favoritmage -husses- återvänt, så nu kan jag praktisera aktiv trampträning igen.
Övervakar noga när matte klipper med en stor sax. Arbetsuppgifterna för en verksam katt är sannerligen varierande.

7 kommentarer:

  1. Usch, det där låter riktigt otäckt i mina öron. Inkräktare! Hu! *ryser*
    Vilken tur att din matte hörde dig och gick ut och hämtade dej direkt!
    *nosbuff*

    SvaraRadera
  2. Jaa, det ÄR otäckt...hoppas han hade vett att ge sig av för gott...*buffar tillbaka*

    SvaraRadera
  3. Bazze här.....

    Jo då jag Lever och har hälsan....jagar för fullt både två och fyrbenta....

    Har tagit över Hårbollens rum som numera bor i Göteborg ....sett han online...tjock som en gris....Nöffe kallar jag han nu.....

    Matte hon ä som hon ä ...nu är hon lita lessen igen så i morse viljde jag hjälpa henne med den halva råttan som låg under sängen.......men hon fattade inte att JAG måste leka lita med maten först....det blir så mycket godare då.....

    Fia o Speedy håller jag alerta med tassfäktning och svansjakt....Livet leker just nu för en kisse som Bazze....

    Tass på dej Polarn......

    SvaraRadera
  4. Men MJAOU Bazze...blev allt jamarns glad att höra att du fortfarande är på fyra tassar! Så Hårbollen har flyttat...så bra att du fått eget rum då...och en färre att hålla rätt på med uppläxning och annat.
    En halv lagom färdiglekt råtta jammijammi...visst blev hon väl glad...sen?
    Gladtass till dig polarn!

    SvaraRadera
  5. Åh dessa inkräktare *fnys* Läste nyss hos Fjutten om deras nattliga besökare.

    SvaraRadera
  6. Men det var det värsta som jamats på länge. Inkräkta på ditt revir så där. Vilken tur att din matte hörde dina rovdjursläten och löste situationen. Grattis till kaninsteken också.
    Hoppas fulingen inte kommer tillbaka igen bara. *tass*

    SvaraRadera
  7. NEA: Eländes eländen, det är vad de är...

    SIPPO: Ibland är matte till nytta...ja, jag håller tassarna för att jag lyckades sätta skräck i honom...*tass!*

    SvaraRadera