onsdag 27 maj 2009

Återhämtningdag

Någon som sett en ork ligga och skräpa nånstans? Jag tror jag har tappat min. Var förstås ute och jobbade hela natten. När matte öppnade dörren på morgonen, hade jag först tänkt vara inne bara en liten stund. Efter att ha ätit frukost gick jag till dörren, men så såg jag att matte satt framför datorn. Tyckte då att jag kunde avsätta en stund till att hålla henne sällskap, så jag hoppade upp i hennes knä, och sedan jobbade vi tillsammans. Ja, hm, hon kallar det jobba.
Hur som helst, när jag suttit där en stund, kände jag mer och mer att det var svårt att hålla ögonen öppna. Eftersom matte inte brukar stilla någon längre stund, bestämde jag mig för att hoppa över till kontorsbordet. Och där somnade jag. Var helt slut efter alla nätters hårdkörning. Matte gick ut ur huset och åkte iväg, men jag orkade inte bry mig. Låg så jätteskönt där.
När matte kom tillbaka hade hon en annan tvåbening med sig. De satte sig inne i soffan och pratade och pratade. Vid det laget hade jag förflyttat mig från bordet, och tassade naturligtvis artigt fram och hälsade på gästen. Sedan hoppade jag upp i mattes knä och fortsatte sova. Eller, halvsova, det var nog mest att det var så gosigt att matte hade tid att klia mig så länge. För det var väldigt vad länge de höll på att prata.
Till slut tog pratet slut i alla fall, och jag satte mig uppfordrande framför matskålen, för nu var jag hungrig! Det blev både lunch och middag i ett svep. Och nu, kan jag jama, känns det bättre inför nattens övningar. Kanske tappade jag inte hela orken.

6 kommentarer:

  1. Du har kanske jobbat lite för hårt. Det tar ju på krafterna att både hålla koll på reviret och på sina människor. Fast ibland kan det ju vara mysigt att bara ligga och gosa lite.

    SvaraRadera
  2. Nattliv är inte nyttigt säjer min matte. Hon har alltid varit noga med att få hem mina kompisar på nätterna. Att vara ute och rumla på nätterna tär på orken säjer hon och det måste ju va det som du har drabbats av. Hoppas att du hittar orken igen. Kanske ett stärkande mål vitfisk skulle göra susen?

    SvaraRadera
  3. jo, det var en annan sak. Det står så konstigt ute i din blogglista på mej "user profile" och sen står det att min blogg uppdaterades för en vecka sedan och det stämmer ju inte för den uppdaterades igår, ja det blir nog idag med..ville bara liksom jama om det

    SvaraRadera
  4. Åh, Gustav har lagt till Maya's profil till blogglistan, inte själva bloggen. *fniss* Fast du är inte den förste att göra så. *kompistass*

    SvaraRadera
  5. Själv är jag helt slut efter att ha varit ute på nattarbete. man måste ju få sova inne någon gång. // Ville

    SvaraRadera
  6. SIPPO: Bra att du jamade om Mayas blogg, nu har vi rättat till det. Tack kompis!
    MAYA: Min matte har varit likadan, jag har jämt varit inne på nätterna. Därför har jag lurat henne med att göra mig oanträffbar på kvällarna. Och nu har vi slutit någon slags överenskommelse. Så länge jag inte kommer hem med sår eller rivmärken får jag vara ute. Ska FÖRSÖKA med det. Fast osvuret är bäst.
    VILLE: Vi förstår varann fullkomligt!

    SvaraRadera