torsdag 21 maj 2009

Äntligen!

Äntligen har matte gjort i ordning min sovplats i soffan på altanen! De irriterande mössen käkade ju upp det som låg där förut. Åtminstone åt de så mycket att matte inte ville ha kvar det. Jag måste erkänna att det kvittade för min del. Matte är petig på vissa områden..
Hur som helst så kom hon hem med nya grejor igår, och idag har jag provlegat och invigt min plats där. Helt okej, kommer bli bra när jag tassar hem frampå nattkröken efter avslutat arbetspass.
Matte har varit litet tråkig idag, för hon har bara suttit och grejat vid rabatterna hela dagen. Jag brukar hålla henne sällskap och övervaka arbetet, men det finns ju gränser för hur länge jag har tid att avsätta bara på sånt. Piff avlastade mig emellanåt, så det har väl ändå funkat någorlunda.
Nu tassar jag iväg på nattpasset. Och vad skönt att veta att jag min nya utesäng att vila ut i sedan.

3 kommentarer:

  1. Vilket lyx med egen utesäng. Själv får jag ligga på husses byxor i soffan. Skönt att Piff kan avlasta dig ibland. Du har ju viktigare saker att hålla utkik efter än din matte. Tassa lugnt kompis. *tass*

    SvaraRadera
  2. Husses byxor i soffan?? Utan någon husse i alltså? Det tycker jag annars är den ultimata lyxen...att ha en husse att sova på. Tass på dig med!

    SvaraRadera
  3. Då ska vi se hur Combat Wikki i stridsvagnen kan klara att kommentera den här gången?
    Har du sett förresten att vi lånat en bild av dej och jämfört kattmagar i min blogg?
    TassKram Wikki

    SvaraRadera