torsdag 28 maj 2009

Konstigt morgonljud

Det har blåst så ruggigt mycket att vi inte har velat vara ute just nånting, varken Piff eller jag. Alltså tog vi det litet lugnt på morgonen.
När matte var inne i badrummet och hällde en massa vatten på sig, hörde vi plötsligt ett väldans konstigt ljud ifrån köket. Jag var snabbt på plats för en första inspektion. Noterade en flyende svanstipp tillhörande Piff samt en kopp liggande på golvet.
Sedan kom matte klädd på ett konstigt sätt, i en handduk. Jag var ett ögonblick rädd att bli misstänkt för det som hänt, men matte begrep tack och lov genast vem som var skyldig. Den här koppen stod nämligen väldigt högt upp, nästan vid taket, i ett skåp som inte har någon lucka. Det finns bara en som envisas med att jämt försöka komma upp till taket. Därför hade matte ställt fullt med saker i skåpet, för att inte Piff skulle hoppa dit. Nu har hon lärt sig nåt igen. Matte alltså. Men koppen höll.
Den brottsmisstänkta återvänder till brottsplatsen...

5 kommentarer:

  1. Piff är precis som min hopplösa lillbrorsa, Chinook! Det är synd om dig och mig!
    Men vilken tur att koppen höll!

    *tass* polar´n! / Cherokee

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att matte inte misstänkte dig. Typiskt ungkatter att klättra i taket och riva ner saker. *suckar*
    Tassa lugnt.

    SvaraRadera
  3. OJOJ, Vilken tur!!!! Både för koppen och för Piff *S*
    Mams har också ett skåp i köket ett gammalt dalaskåp fast med luckor, men utan lås , där går jag in ibl.. lyckas få upp luckan....då får mams en sån där opera röst o låter Niiiiiiipppppaaaaaaaa.

    Hon har ju sitt finporslin där o massa spännande saker....hon fattar tydl inte hur spännande det är o balansera mellan sakerna på hyllorna..... En glädje dödare är vad mams är... pssst de e sånna ibl de männskorna.

    Tass o nospuss
    NIPPA

    SvaraRadera
  4. tur med koppen! det måste vara något alldeles x-tra med den eftersom den höll för ett så högt fall. Skönt att du inte blev anklagad, din människa verkar känna sinna katter väl må jag jama. Heder åt henne *nosbuff*

    SvaraRadera
  5. CHINCHERO: Det känns bra att veta att jag inte är ensam om bekymren...*tassen!*
    SIPPO: Även du verkar veta vad det handlar om. Vi har många saker gemensamt...*vänskapstass*
    NIPPA: Du tassar förstås väldigt lugnt och försiktigt där inne, det är jag säker på *broderlig tass*
    MAYA: Ja, matte såg väldigt glad ut att den höll, för den är gammal, sa hon, och hon är rädd om den. Knappast smart att ha den inom hopphåll för Piffar då...*nosbuff*

    SvaraRadera