måndag 25 maj 2009

Ständigt på spejande tass

Jag måste jama att det är mycket nu. Har knappt tid att se till matte någonting. Turligt nog var jag hemma igår, när det kom en kort tvåbening och kelade jättemycket med mig. Det uppskattade jag verkligen. Hon var lagomkort, inte kortkort. De sistjamade måste man vara mycket försiktig med, och dessutom flyktberedd, för de verkar sakna allt svansvett.
Annars har jag varit på utvidgade spaningsturer, så mina visiter hemma har inte varit många. Sent i säng och upp i ottan, det är vad som gäller just nu. När jag kommer in tar jag för syns skull några matbitar, mest för att en full matskål onekligen ser rätt frestande ut. Men hungrig är jag inte, egentligen, utan har bråttom ut igen.
Matte hotar med att de ska bli en blötdag i morgon. Får väl ligga på min soffa då, det gör inte så mycket, nu när jag jobbat undan så bra.
Idag var det ingen blötdag!

5 kommentarer:

  1. Det verkar vara full fart hos dig. Tänk på att vara försiktig så du inte tar ut dig. Har Piff get upp utelivet eller? Hon kunde gott hjälpa dig tycker jag. Såna där kortkorta tvåbeningar är komplett livsfarliga, det håller jag med om. Värst är väl inte svansen, utan när dom ska dra i morrhåren! *fräser*
    Tassa lugnt så det inte blir övertid. Får väl nästan hoppas på blött imorgon så du får ta igen dig. *tassen*

    SvaraRadera
  2. Nja, helt har hon väl inte slutat, men hon är inte särskilt arbetsvillig tycker jag. Snarare lat. Måste försöka utveckla mina kattagogiska undervisningsprinciper.
    *tassen!*

    SvaraRadera
  3. Var inne hos Wikki där hon hade en purrbild! Rodnar! Åsså kommer vi HIT och ser att DU "lägger ut dig" i gräset! En purrbild TILL!

    "Maaaammaaaa!! *Chinook springer till mamma Rozie och gömmer sig, medan Cherokee blundar och låtsas meditera!*

    SvaraRadera
  4. Men oj då...tänkte inte på det...att det finns UNGDOMAR här också...ska försöka tänka mig för i fortsättningen! Fast *suck* jag har ju inte så mycket att purra med längre...

    SvaraRadera
  5. Oj! Jag håller med! såna där kortkorta är livsfarliga. Matte har en kompis, som har en sån där liten kortkort tvåbening. Varje gång de kommer hit springer jag o gömmer mig på ett jättehemligt ställe och kommer inte fram igen förens de har gått härifrån igen.

    /Jamaren

    SvaraRadera