tisdag 26 maj 2009

Inne på visit

Inte har det blivit något blött idag, som matte sa igår. I stället har det varit perfekt kattvarmt, idealiskt helt enkelt. Gick på nattskiftet vid nio igår kväll, och sedan har det varit fullt upp. Gjorde en blixtvisit in i mitt hus för att se vad matte höll på med.

Allt var sig förvånansvärt likt där hemma, fast jag släppt kontrollen. Skönt, jag gillar när allt är som vanligt.

När jag ändå var inne passade jag på att fräscha upp mig litet.

Efter avslutad uppsnyggning var jag angelägen om att komma ut, och jag tassade iväg till matte för att få hjälp med dörröppnandet. Det visade sig lättare jamat än gjort, för hon satt med en lur i handen och pratade högt för sig själv. Jag blev mer och mer irriterad på hennes svaga intresse för mina uppmaningar. Till slut blev jag tvungen att ta i riktigt på skarpen. Då fick jag en högst märklig reaktion, hon skrattade! Men hon slutade i alla fall tala med luren, och kom äntligen och tryckte ner handtaget åt mig.
Ser fram emot en lång och härlig natt!

6 kommentarer:

  1. Du kämpar på bra hör jag. Tur att du hinner in för att tvätta dig lite och sånt. Det är ju viktigt att se bra ut. Din matte och min husse är rätt lika, man måste jama i enda från svanstippen för att få gehör. Vi borde kanske starta en insamlig för hörapparater...

    SvaraRadera
  2. Såklart, att jag inte tänkt på det...de kan förstås inte höra så bra, heller. De är sannerligen outvecklade...Tassen!

    SvaraRadera
  3. Igår kanske var fint men idag då?
    Här nere i söder är det hemskt väder,
    Stormvindar och duggregn med jämna mellanrum. jag tror faktiskt jag stannar inne.

    SvaraRadera
  4. Va??? Ja, okej det blåser friskt i pälsen idag, men något blött har inte fallit ner på länge, inte här i min del av Skåne. Så det blir nog bara att fortsätta slitet där ute...

    SvaraRadera
  5. Vilket skönt väder du verkar ha! Själv är jag instängd på grund av min människas sängliggande. Men det gör inget för det har inte varit något fint väder här i alla fall
    *nosbuff*

    SvaraRadera
  6. Blir inte din matte orolig när du e ute o ränner på nätterna--vår går inte o lägger sej förrän vi kommit hem.......
    LOLIS

    SvaraRadera